Välbesökt årsmöte på KAC

När Kulturarbetscentrum (KAC) i Rosa huset nyligen genomförde sitt årsmöte blev det positiv och livlig debatt om den kommande verksamheten.

Mötet startade med att ordförande Monica Green uppmärksammade den roliga nyheten att medlemsantalet slår rekord med 178. Dessutom kunde mötet konstatera att 2022 var ett mycket aktivt år och att verksamheten fungerar bra efter pandemiåren. En mängd konstnärer träffas i huset varje vecka i olika målerigrupper så som Tryckgruppen, Regionmålarna, Barnmåleri, Öppen kroki, Rosa målarna och Måla tillsammans. Föreningen anordnar medlemsutsällningar i form av Sommarsalong och Vintersalong. Dessutom kan medlemmar ställa ut sina alster veckovis i Galleri Lilla huset. Kultur på innergården med sång, musik och utställningar under 10 onsdagar på sommaren har blivit mer och mer uppskattat och välbesökt.

Efter att ha gått igenom det gångna året kunde årsmötet blicka framåt och diskutera hur verksamheten ska utvecklas ytterligare med medlemsvård, musik, uppträdanden, barnverksamhet, konst och utställningar.

Föreningen vill utveckla samarbetet med Hotell Majoren, Öppna kanalen, kulturenheten i Skövde kommun, Helidens folkhögskola, Cityföreningen i Skövde, vuxenskolan, Vallby Sörgården och fler sponsorer.

Den nyvalda styrelsen består av Monica Green, Daniel Rapp, Mariette Manheden, Ann-Charlotte Ödman, Ingemar Bengtsson, Ulla Schmidt Dahlin och Sophie Mårtensson. Som valberedare fortsätter Ulf Nilsson och Rolf Arvidsson. Dessutom valdes Ronny Hansson, Håkan Johansson och Christer Bergkvist till Gårdsservice och Anki Svensson, Peder Borg, Eva Hader Borg, Christian Nilsson, Anders Lindgren och Julia Wallin till utställningsgrupp.

Alla deltagare fick möjlighet till mingel och festade på semlor.